Bli en stjärna på digital marknadsföring. 7 prylar att göra efter semestern.

Digitalt fokus - Katarina Jönsson

Hur ska jag göra vårt företag bättre på digital marknadsföring? Strategier och marknadsplaner sätter mål och affärsfokus, men hur omsätter du det i praktiken? Vad blir den digitala taktiken?

Hanna Kastås, strateg på byrån Bazooka, tipsar om att göra följande 7 punkter:
(Se videon från hennes seminarium i Almedalen)

  1. Ta digitalt på allvar!

    De flesta på marknads- och kommunikationsavdelningar vet att digital närvaro och aktivitet är viktig. Missionera om det för alla avdelningar på företaget. Se till att ledningen får lära sig varför det är viktigt att göra digitalt till ett prioriterat område.

  1. Studera användarens resa och curla!

    Lär dig hur användarna av din webbplats, app, facebooksida mm upplever sin vistelse där. Känns det lätt att använda verktygen? Fattar man vad man ska göra? Kommer man till avslut (anmäler sig, köper något, kontaktar en säljare)? Se till att hitta hindren och ta bort dem. Förbättra, testa och förbättra…

View original post 281 more words

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s